Obsah
Životní situace
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Vydání veřejného výpisu údajů z Registru osob prostřednictvím CzechPOINT@home
1. Identifikační kód
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
Vydání veřejného výpisu údajů z Registru osob prostřednictvím CzechPOINT@home
4. Základní informace k životní situaci
Systém základních registrů slouží k dosažení rychlejšího a spolehlivějšího poskytování služeb státní správy nejširší veřejnosti a umožňuje občanům a podnikatelským subjektům jednoduše a rychle komunikovat s úřady, státní správou a územní samosprávou.
Obsahuje referenční údaje o právnických osobách, podnikajících fyzických osobách nebo orgánech veřejné moci.
Na základě vyplnění žádosti (formuláře) v rozhraní CzechPOINT@home a jejím následném zaslání prostřednictvím Informačního systému datových schránek, je vydán veřejný výpis údajů z Registru osob.
Požadovaný výpis z Registru osob je automaticky zaslán do datové schránky žadatele.
Výpis obsahuje identifikaci žadatele. Dále obsahuje údaje z Registru osob o požadované osobě nebo subjektu.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Žádost může podat:
žadatel z datové schránky fyzické osoby,
žadatel z datové schránky podnikající fyzické osoby,
žadatel z datové schránky právnické osoby.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Postup podání žádosti o zřízení datové schránky je zveřejněn na webových stránkách Datových schránek.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Řešení životní situace se zahajuje vyplněním formuláře, který je zveřejněn na Portálu veřejné správy (v sekci CzechPOINT@home).
8. Na které instituci životní situaci řešit
V této životní situaci nedochází k přímé komunikaci žadatele s úřady státní správy. Žádost je podávána prostřednictvím webového formuláře.
Žádost lze podat také přímo na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Při elektronickém způsobu zaslání žádosti žádné. Totožnost žadatele se ověřuje prostřednictvím přihlášení do datové schránky.
V případě podání žádosti na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT je třeba se prokázat občanským průkazem nebo cestovním pasem.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Formulář "Veřejný výpis údajů z Registru osob" je k dispozici na Portálu veřejné správy (v sekci CzechPOINT@home).
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Vydání veřejného výpisu údajů z Registru osob prostřednictvím CzechPOINT@home není zpoplatněno.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Podaná žádost je vyřízena okamžitě, resp. v závislosti na dostupnosti registru.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Žádost se podává prostřednictvím formuláře, který je zveřejněn na Portálu veřejné správy (v sekci CzechPOINT@home).
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů
18. Jaké jsou související předpisy
Zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Není možné podat opravný prostředek.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce nejsou stanoveny.
21. Nejčastější dotazy
Formulář chce po mně zadat přihlašovací jméno a heslo. Kde je získám?
Jedná se o přihlašovací údaje do datové schránky. Pokud nemáte dosud datovou schránku zřízenu, můžete o ni požádat podle postupu zveřejněného na webových stránkách Datových schránek.
Mám obavy zadávat do formuláře CzechPOINT@home své přihlašovací údaje do datové schránky. Je to bezpečné?
Ano. CzechPOINT@home je navržen tak, že ověření vašich přihlašovacích údajů do datové schránky probíhá v perimetru ISDS. CzechPOINT@home nepřichází s vašimi přihlašovacími údaji do styku.
22. Další informace
Další informace naleznete na webových stránkách Czech POINT.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
Vydání výpisu údajů z Registru obyvatel prostřednictvím CzechPOINT@home
Vydání výpisu o využití údajů z Registru obyvatel prostřednictvím CzechPOINT@home
Žádost o změnu údajů při zjištění nesouladu v Registru obyvatel prostřednictvím CzechPOINT@home
Vydání výpisu údajů z Registru osob prostřednictvím CzechPOINT@home
Vydání výpisu o využití údajů z Registru osob prostřednictvím CzechPOINT@home
Žádost o změnu údajů v Registru osob prostřednictvím CzechPOINT@home
Žádost o poskytnutí údajů třetí osobě prostřednictvím CzechPOINT@home
Žádost o odvolání poskytnutí údajů třetí osobě prostřednictvím CzechPOINT@home
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Ministerstvo vnitra České republiky - Odbor eGovernmentu
26. Kontaktní osoba
Lenka Olivová, referent odboru eGovernmentu
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
03.07.2013
28. Popis byl naposledy aktualizován
19.11.2014
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace